הסכם קבלן מול יזם - איך לשמור על הקבלן

הסכם קבלן מול יזם – איך לשמור על הקבלן

מערכת היחסים בין קבלני בניין לבין יזמי נדל”ן הינה בעלת חשיבות עסקית אך גם בעלת מורכבות.  בעוד היזם מביא את המימון והחזון, הקבלן בונה והופך את התוכניות למציאות. בהתחשב במשאבים הנדרשים ובמורכבות המתמשכת, חשוב מאוד שהסכם קבלן מול יזם יהיה מאוזן וישמור על האינטרסים העקרוניים של הקבלן, כפי שנדגים בשורות הבאות.

היקף עבודה ותנאי תשלום

מחלוקת אפשרית שאפשר למנוע מראש על ידי הסכם קבלן מול יזם, נוגעת בהיקף העבודה, מועדי ביצוע ותנאי התשלום.  בפרויקטים בנדל”ן, הסכם ישמור על הקבלן למשל על ידי פירוט מקיף של  המשימות שהקבלן צריך להשלים. ציון של מפרט הבניה, איכות חומרים, שלבי ביצוע, מונעים מראש אי הבנות או דרישות לא מוצדקות מטעם היזם לאורך הדרך. במקביל, הסכם יפרט כל מה שקשור עם המימון והזרמת תשלומים, על פי קצב בניה. זה מבטיח כי תזרים מזומנים יגיע כסדרו ונותן שקט נפשי לקבלן.

הגדרת אחריות ונטרול סיכונים

פרויקטים של בנייה עשויים לכלול אלמנטים של אי וודאות וסיכונים מסוימים. הסכם שמגן על הקבלן יגדיר מראש איזה צד נושא בסיכונים שונים, אם יקרו מצבים לא צפויים. למשל, אם חל שינוי פתאומי בתקנות הבנייה, אם עלויות חומרי הבניה מתייקרות, אם שכר העובדים עולה וכדומה. במידת הצורך, אפשר להכניס סעיפים שמחלקים אחריות בין היזם לקבלן וכן הגבלת אחריות הקבלן לסכום ידוע מראש.

עיכובים ופתרון סכסוכים

פרויקטים בנדל”ן עלולים בקלות להתארך ולהתעכב, לא תמיד בשל גורמים בשליטת הקבלן. הסכם קבלן מול יזם יכול לפרט מה קורה במצבי עיכוב שנובעים מכוח עליון או מסיבות שונות, המפורטות לפי העניין. כמו כן אפשר להכניס סעיפי יציאה, למשל במידה ותשלומים מהיזם לא מועברים בתוך פרק זמן לא סביר. כמו כן ניתן לפרט בחוזה מה עושים ואיך פותרים סכסוכים עסקיים, למשל בבוררות מוסכמת.

נשמח לשמוע ממך

צוות המשרד זמין עבורך בכל עת וישמח לסייע לך בכל הנדרש. לקבלת מענה על כל שאלה, לתיאום שיחת ייעוץ וכדי להתחיל לרתום את כל הערך המוסף של משרדנו אל הצמיחה של הארגון שלך, ניתן לפנות אלינו כעת.

Call us 24/7

לשליחת בקשה

    פנו אלינו

      Contact us